De pom van Winnie

Winnie heeft mij laten kennismaken met pom, een feestelijk gerecht uit haar geboorteland Suriname. Winnie is de vriendin van mijn vader en ze heeft me een paar keer laten helpen met het maken van pom omdat dit volgens haar de beste manier was om te leren.

Dat ga ik komende week dus doen alleen in een iets kleinere hoeveelheid en met wat minder zwarte peper dan de vorige keer dat ik het probeerde want dat was een beetje te veel. Gelukkig ben ik nu gewaarschuwd. Als het gelukt is en ik kan zelf een mooie foto van de pom maken komt het hier op de site in plaats van mijn tajine.

*********

24-10-2016
Even kijken of de pom al bruin genoeg is, hij staat er al in de oven.
pom-in-de-oven

Wat doet die spijker daar? (ff goed kijken)
Iemand heeft mij verteld dat de pomtajer  kan jeuken in je mond, en door een spijker in het midden van je baksel te zetten wordt dat opgelost.

Waarom zou ik het risico lopen, als de spijker er maar uit is voor we gaan opscheppen.

Bewaren

Bewaren

Geef een reactie

