Spelt sodabrood

Het snelste brood

Als ik op zondagmorgen uit bed kom verheug ik me op een ontbijtje met warm versgebakken brood, lekker met  zelfgemaakte jam, kaas, verse roomkaas en andere lekkere dingen. Elke week een feestje, alleen moet het deeg voor het brood meestal lang gekneed worden, dan moet het rijzen en tot slot moet het ook nog gebakken worden.

Dat bakken kan natuurlijk op zaterdag maar dan is het niet warm meer of je moet het nabakken.
Een andere oplossing is een yoghurt-sodabrood en omdat we het met speltmeel maken hoeft er ook niet gekneed te worden.

Als ik uit bed kom zet ik de oven aan, doe de kleine Dutch Oven in de oven op de hoogste stand. Daarna is het tijd voor allerlei andere dingen die ’s morgens moeten gebeuren.
De ingrediënten zet ik vaak op zaterdagavond al klaar.

Het brood in de oven, tafeldekken, koffiezetten en een eitje koken. Kerst zorgt voor een vers groentensapje en dan is de dag aan ons. Elke zondag spelen we alsof we op vakantie zijn.

 

 

Geef een reactie

