Yoghurt uit de MOA

Heel lang geleden heb ik op smulweb al eens een blog gemaakt over zelf yoghurt maken.
http://www.smulweb.nl/recepten/460523/Eigengemaakte-yoghurt

Ik had nog geen MOA maar maakte ik yoghurt met hulp van een hooikist, of nog eerder maakte ik het in een isolerend ijsemmertje van 2,5 liter en een doos met een dikke handdoek maar dat duurde wel een hele nacht. We waren toen met vier personen, nu met twee en maak ik het per liter, lekker vers. En ik maak het nu in deze pan; De MOA, een multicooker.

moa-de-multicookerplastic-bakje-voor-de-yoghurt

Benodigdheden:
een bakje van 1,5 liter
1 liter houdbare melk
6 eetlepels Griekse yoghurt
stukje keukenrol-papier
en natuurlijk een MOA 😉

Doe de melk en de yoghurt in het bakje.
Leg het stukje keukenrol-papier over het bakje heen en sluit het af met de deksel.

Het keukenpapier houdt eventuele condensdruppels vast, het is niet echt nodig maar ik doe het zelf wel.

Giet twee kopjes water in de MOA, zet het bakje melk/yoghurt in de MOA.
Sluit de deksel en start het programma yoghurt.

Na even ruim 5 uur is de yoghurt klaar maar nog wel warm.

PS: Als je de yoghurt voor de nacht in de MOA doet is de yoghurt de volgende morgen ook klaar, lauw, want de warmhoudmogelijkheid is voor het yoghurtprogramma niet beschikbaar. Er is wel een mogelijkheid om de starttijd uit te stellen maar wie wil er warme yoghurt?

Bewaren

Bewaren

Geef een reactie

