Shoarma-preitaart of wordt het toch shoarmapreicake?

 

 

Vandaag staat er shoarma-preitaart op het weekmenu maar een van onze mee-eters (wat klinkt dat vies) kwam met het idee om er het kip-taart recept voor te gebruiken.
Er hoeft geen apart recept voor te worden geschreven, in plaats van de kip gebruik ik shoarmavlees wat ik in de MOA heb gebakken, 400 gram fijn gesneden prei erbij en ook nog even laten meebakken, een paar minuutjes is genoeg want er wordt straks een cake van gemaakt. Verder maak je hem volgens hetzelfde recept van de kiptaart. Je kunt het programma cake ook uitgesteld bakken. Dat heb gaat straks ook gebeuren want alles zit inmiddels al in de MOA want ik wil dat voordeel van de MOA graag uitproberen ;).

Ik kan me voorstellen dat je het recept helemaal voorbereidt behalve het cake-bak gedeelte, je doet het mengsel in de binnenpan en vriest het in. Na een nachtje vriezer kun je de cake uit de binnenpan vandaan halen (je wilt de binnenpan toch niet missen) en in een plastic zak doen. s’Morgens voor je bijvoorbeeld een dagje naar het strand gaat haal je de taartmassa uit de vriezer, haalt hem uit de plastic zak en stopt hem in de binnenpan (past precies omdat je die hebt gebruikt om in te vriezen). Je stelt de MOA in op cake-stand en stelt de bereiding uit tot 40 minuten voor je denkt terug te zijn. De inhoud van de MOA zou lange tijd koud blijven maar langzaam ontdooien en kant en klaar in de MOA zitten als je thuis komt. Blijf je wat langer dan de bedoeling was aan het strand zitten is dat ook niet erg want de MOA houdt de taart gewoon warm!

Dat dagje strand lijkt me wel wat, het is nu nog half maart maar dromen mag.
Ik ga het zeker een keer uitproberen op een dag dat ik er eventueel nog iets anders kan maken als het niet lukt, ik hou jullie op de hoogte!

Met een lekkere salade erbij heb je een heerlijke maaltijd!

 

 

 

 

Geef een reactie

