Wat eten we in week 15?

kleine veldkers wikipedia

plaatjes en informatie over veldkers op wikipedia

Het is altijd weer april en het zonnetje schijnt, de makkelijke moestuintjes vragen hun aandacht maar leveren ook alweer wat op,het zou de basis kunnen zijn voor het menu van deze week.

Verschillende groenten zijn pas gezaaid maar er groeit ook nog genoeg wat in het najaar is gezaaid. Er staat andijvie, winterpostelein, Aziatische slamix (niet gezaaid maar het staat er) en er stond een heleboel onkruid, althans ik herkende het plantje niet en heb vol ijver alles er uitgetrokken en in de groenbak gegooid.

En dat had ik dus beter niet kunnen doen want al bladerend in een wildplukboek zag ik opeens het plaatje van kleine veldkers. Het is een klein zusje of broertje van bijvoorbeeld waterkers of tuinkers en dat vind ik lekker! Volgens het wildplukboek is het erg lekker op een broodje kaas met appelstroop, geprobeerd en goedgekeurd! Jammer genoeg zijn de makkelijke moestuinbakken al leeg gemaakt maar ik heb in de voortuin nog een hele voorraad! (Ehh, er staat niets meer wat ik nog op de foto kan zetten maar gelukkig is er wikipedia).
Winterpostelein staat ook in het wildplukboek vermeld, ik ga daar komende week wat van die recepten van proberen, als het lekker is komt u het vast wel eens tegen in ons weekmenu of bij de recepten. Als sla en stamppot hebben we het al wel eens gemaakt.
Wat we deze week gaan eten wordt in de tuin nog niet duidelijk. We zullen gerust wel wat gebruiken maar het meeste gaat uit de winkel of bij de boer vandaan komen.

Klik hier voor het weekmenu

Geef een reactie

