Meloensorbet maken

Vanmiddag kwam ik op internet een recept over meloensorbet tegen dehardegarde. Het recept is vrijwel hetzelfde als het mijne en het veroorzaakte bij mij echt lekkere trek. Bedankt Vincent!

Ik wil het ijs op een stokje gaan maken, dat heb ik nog niet eerder gedaan met schepijs dus een leuke uitdaging.
Er lag nog een halve meloen, limoen is hier ook altijd wel te vinden. We hebben een ijsmachine dus dit zou een makkie moeten zijn.

Heb je wel eens ijs in een vormpje proberen te krijgen? Ik nog niet dus dat is kledderen met ijs.
Wat heb ik vandaag hierover geleerd?
Doe het ijs eerst in een spuitzak en spuit dan de vorpjes vol. Te laat voor mij maar misschien heeft een van de bezoekers van deze site er wat aan?

Mochten de ijsjes goed uit de vorm komen zal ik een foto maken van het ijsje maar als het niet uit de vorm komt krijgen jullie een foto van de troep, ok?

Hier is de foto
meloensorbet blijft in ijslollyvormpje hangen

Je kunt het zelf ook proberen, er staat inmiddels een recept van meloenijs op de site. Je kunt ook zonder ijsmachine ijs maken maar dat heb ik nog niet eerder gedaan  want ik ben daar een beetje te slordig voor. Je moet dan vaak het ijs doorroeren om ijskristallen te voorkomen en ik kan je nu al vertellen dat ik dat vergeet.
Doe jij dat wel netjes?
Je kunt hier reacties onderaan de bladzijde (in de donkere balk) achterlaten.

Geef een reactie

